
Η Οργάνωση και Διοίκηση των Εκπαιδευτικών Μονάδων θέτει ως προαπαιτούμενο την κατοχή γνώσεων και δεξιοτήτων στο σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών μονάδων, τη διασύνδεση των εκπαιδευτικών μονάδων και οργανισμών με τους κοινωνικούς θεσμούς, την οικονομική διαχείριση και τη διοίκηση ανθρωπίνων πόρων στους εν λόγω οργανισμούς.
Άτομα που επιθυμούν να ασχοληθούν με τον συγκεκριμένο χώρο θα πρέπει να γνωρίζουν και να μπορούν να αποδείξουν την πιστοποίηση των γνώσεων-δεξιοτήτων τους, στις βασικές θεωρητικές έννοιες στο χώρο της διοίκησης και της ηγεσίας στην εκπαίδευση, να εφαρμόζουν ένα συνολικό σχέδιο αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, να επεξεργάζονται τους κατάλληλους ποσοτικούς δείκτες για την καταγραφή του σχολικού έργου, αλλά και του γενικότερου «κλίματος» της σχολικής μονάδας, να αναγνωρίσουν το νέο ρόλο των διευθυντών των σχολικών μονάδων, αλλά και των άλλων διοικητικών στελεχών της εκπαίδευσης, θα αναστοχασθούν σχετικά με τις ευκαιρίες, αλλά και τα προβλήματα που παρέχουν οι ιδέες της διοίκησης και της ηγεσίας στο περιβάλλον του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Εξεταζόμενες ενότητες:
- Το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα
- Εσωτερική Εκπαιδευτική Πολιτική και Περιθώρια Αυτονομίας της Σχολικής Μονάδας στη Διαδικασία του Προγραμματισμού
- Διευθυντής, Κλίμα και Κουλτούρα Διδασκόντων
- Ο Ρόλος και Το Πολυσύνθετο Έργο του Διευθυντή Σχολικής Μονάδας
- Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
- Ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Οργάνωση, Διαχείριση και Διοίκηση της Σύγχρονης Σχολικής Μονάδας
- Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε.) Σχολικής Μονάδας
- Βελτίωση του Πλαισίου της Οργάνωσης και της Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων
- Ηγεσία στην Εκπαίδευση
- Σύγχρονες Τάσεις στην Εκπαιδευτική Διοίκηση των Αναπτυγμένων Χωρών