Το πιστοποιητικό αξιολογεί δεξιότητες σχετιζόμενες με την Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, έτσι όπως αυτή ορίζεται και λειτουργεί στα πλαίσια του σχετικού εθνικού νομοθετικού πλαισίου, πιο συγκεκριμένα εξετάζονται βασικές έννοιες της εκπαίδευσης ενηλίκων, της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης, τα βασικά χαρακτηριστικά των ενηλίκων εκπαιδευομένων και ειδικών ομάδων εκπαιδευομένων, σχεδίαση διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και διδακτικών ενοτήτων, αλλά και να ορθή αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, για την ενίσχυση  της ενεργής συμμετοχής των εκπαιδευομένων. Προϋποθέσεις της αποτελεσματικής μάθησης και την ανάγκη διερεύνησης των εκπαιδευτικών αναγκών και στόχων, καθώς και τη σημασία του σχολικού κλίματος. Βασικές ικανότητες για τη Δια Βίου Μάθηση, το ρόλο του εκπαιδευτικού ως επαγγελματία και τις βασικές αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Την αναγκαιότητα της ευελιξίας των προγραμμάτων σπουδών, έτσι ώστε να επαναπροσδιορίζονται κάθε φορά οι στόχοι και να προσαρμόζεται το περιεχόμενό τους, ανάλογα με τις ανάγκες των εκάστοτε εκπαιδευομένων.

Εξεταζόμενες ενότητες:
  • Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
  • Τα χαρακτηριστικά των ενηλίκων εκπαιδευομένων
  • Ενήλικες Ρομά, παλιννοστούντες, μουσουλμάνοι, φυλακισμένοι, ΑΜΕΑ, άτομα τρίτης (ώριμης) ηλικίας
  • Αποτελεσματική μάθηση-Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών και στόχων
  • Κλίμα σχολικής τάξης-Παράγοντες διαμόρφωσης του σχολικού κλίματος
  • Διαχείριση της Σχολικής Τάξης και Καλλιέργεια Δεξιοτήτων Ζωής
  • Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση ενηλίκων
  • Σχολικός Εκφοβισμός, Στερεότυπα και Προκαταλήψεις
  • Επιστημονική θεώρηση του εκπαιδευτικού ως επαγγελματία
  • Πολιτισμικό υπόβαθρο, παγκοσμιοποίηση και εκπαίδευση